Z�kon o pracovn� dob� a dob� odpo�inku zam�stnanc� s nerovnom�rn� rozvr�enou pracovn� dobou v doprav�
Parlament �esk� republiky se usnesl na tomto z�kon�:
��ST PRVN� P�EDM�T PR�VN� �PRAVY A VYMEZEN� POJM�
(1) Tento z�kon upravuje odchyln� od ustanoven� � 83 odst. 4 , � 85 odst. 2a 3, � 89, 90 , 92 , 95 ,99 a � 102 odst. 5 z�kon�ku pr�ce pracovn� dobu a dobu odpo�inku zam�stnanc� v doprav�, jejich� pracovn� doba je nerovnom�rn� rozvr�ena a jejich� zam�stnavatel je dopravcem nebo spr�vcem pozemn�ch komunikac� nebo provozovatelem dopravn� infrastruktury podle zvl�tn�ch pr�vn�ch p�edpis�.1)
(2) Nestanov�-li tento z�kon jinak, ��d� se pracovn�pr�vn� vztahy zam�stnanc� v doprav� z�kon�kem pr�ce .
(3) Tento z�kon se vztahuje na
a) �leny os�dky n�kladn�ho automobilu nebo autobusu,2)
b) zam�stnance �dr�by pozemn�ch komunikac�,3)
c) zam�stnance dr�n� dopravy na dr�ze celost�tn�, region�ln� a vle�ce,4)
d) zam�stnance hasi�sk� z�chrann� slu�by na dr�ze celost�tn�, region�ln� a vle�ce a na dr�ze speci�ln�,5)
e) zam�stnance dr�n� podnikov� ostrahy na dr�ze celost�tn�, region�ln� a vle�ce,4)
f) zam�stnance m�stsk� hromadn� dopravy,6)
g) �leny pos�dky letadla,7)
h) zam�stnance zaji��uj�c� provozov�n� leti�t�,8)
i) zam�stnance z�chrann� a hasi�sk� slu�by na leti�ti,8)
j) �leny pos�dky plavidla,9)
k) zam�stnance obsluhuj�c� plavidlo v p��stavu.9)
Pro ��ely tohoto z�kona se rozum�
a) �lenem os�dky n�kladn�ho automobilu nebo autobusu �idi�, pomocn�k �idi�e a pr�vod�� v silni�n� doprav�,
b) pracovn� dobou �lena os�dky n�kladn�ho automobilu nebo autobusu doba ��zen� vozidla, nakl�dka a vykl�dka, kontrola a dohled nad cestuj�c�mi p�i nastupov�n� do autobusu nebo vystupov�n� z autobusu, �i�t�n� a prohl�dka vozidla, sledov�n� nakl�dky a vykl�dky, pr�ce, kterou se zaji��uje bezpe�nost vozidla, n�kladu nebo cestuj�c�ch, technick� �dr�ba vozidla a administrativn� pr�ce spojen� s ��zen�m vozidla,
c) zam�stnancem �dr�by pozemn�ch komunikac� zam�stnanec, kter� zaji��uje sj�zdnost d�lnic, sj�zdnost a sch�dnost silnic a m�stn�ch komunikac�,
d) zam�stnancem dr�n� dopravy zam�stnanec, kter� zabezpe�uje a obsluhuje dr�hu, organizuje dr�n� dopravu, ��d� nebo doprov�z� dr�n� vozidlo,
e) re�ijn� j�zdou doba pot�ebn� pro p�em�st�n� zam�stnance ze sjednan�ho m�sta v�konu pr�ce do jin�ho m�sta v�konu pr�ce p�ed jeho za��tkem nebo doba pot�ebn� pro p�em�st�n� z m�sta v�konu pr�ce do jin�ho m�sta v�konu pr�ce v jeho pr�b�hu nebo doba pot�ebn� k p�em�st�n� z m�sta v�konu pr�ce do sjednan�ho m�sta v�konu pr�ce po skon�en� pracovn�ho v�konu,
f) zam�stnancem m�stsk� hromadn� dopravy �len os�dky autobusu, zam�stnanec, kter� organizuje silni�n� m�stskou dopravu, a zam�stnanec dr�n� dopravy na dr�ze tramvajov�, trolejbusov�, lanov� a na dr�ze speci�ln� (metro)10) a �len os�dky autobusu linkov� osobn� dopravy, u nich� d�lka ��dn�ho ze spoj� nep�esahuje 50 km,
g) �lenem pos�dky letadla osoba, kter� se ��astn� letu na palub� letadla a vykon�v� �innosti k zaji�t�n� bezpe�n�ho proveden� letu nebo �innosti souvisej�c� s udr�ov�n�m sv� kvalifikace nebo �innosti za ��elem kontroly letu nebo letov� zp�sobilosti,
h) z�kladn� pos�dkou letadla minim�ln� po�et �len� pos�dky letadla stanoven� zvl�tn�m pr�vn�m p�edpisem,11)
i) zdvojenou pos�dkou letadla pos�dka, v n� jsou v�echny pracovn� funkce �len� z�kladn� pos�dky zdvojeny tak, aby bylo mo�n� vyst��d�n� v�ech �len� z�kladn� pos�dky v r�mci sm�ny,
j) zes�lenou pos�dkou letadla pos�dka, jej� po�et �len� mus� umo�nit vyst��d�n� ka�d�ho �lena z�kladn� pos�dky v r�mci sm�ny,
k) zam�stnancem zaji��uj�c�m provozov�n� leti�t� zam�stnanec, kter� zaji��uje p�ist�v�n� a vzlety letadel, ochranu a o�et�ov�n� letadel, zabezpe�uje a obsluhuje leti�t�, organizuje leteckou dopravu na leti�ti a zaji��uje slu�by p�i odbavovac�m procesu na leti�ti podle podm�nek pro provozov�n� leti�t�,
l) �lenem pos�dky plavidla osoba, kter� je p�i provozu plavidla zp�sobil� vykon�vat �innosti k zaji�t�n� bezpe�nosti provozu plavidla; �lenem pos�dky je i v�dce plavidla,9)
m) zam�stnancem obsluhuj�c�m plavidlo v p��stavu zam�stnanec zaji��uj�c� nakl�dac� a vykl�dac� pr�ce, opravy a z�sobov�n� plavidel,
n) zam�stnancem pracuj�c�m letmo zam�stnanec v doprav�, jemu� zam�stnavatel nem��e, vzhledem k podm�nk�m provozu, vypracovat v r�mci nerovnom�rn� rozvr�en� pracovn� doby p�semn� rozvrh sm�n a sezn�mit s n�m zam�stnance nejpozd�ji 2 t�dny p�ed n�stupem na sm�nu,
o) t�dnem obdob� mezi 0.00 hodinou v pond�l� a 24.00 hodinou v ned�li,
p) zimn�m obdob�m obdob� od 1. listopadu kalend��n�ho roku do 31. b�ezna n�sleduj�c�ho kalend��n�ho roku.
��ST DRUH� PRACOVN� DOBA A DOBA ODPO�INKU ZAM�STNANC� V DOPRAV�
HLAVA I �LEN OS�DKY N�KLADN�HO AUTOMOBILU NEBO AUTOBUSU
� 3 Pracovn� doba a doba odpo�inku
(1) Zam�stnavatel je povinen pracovn� dobu �lena os�dky n�kladn�ho automobilu nebo autobusu rozvrhnout tak, aby denn� doba ��zen� �inila nejv��e 9 hodin. Doba ��zen� m��e b�t dvakr�t v t�dnu prodlou�ena na 10 hodin. Celkov� doba ��zen� nesm� p�ekro�it 90 hodin v obdob� 2 po sob� n�sleduj�c�ch t�dn�. Za dobu ��zen� se pova�uje doba vlastn�ho ��zen� v�etn� p�eru�en� ��zen� na dobu krat�� ne� 15 minut.
(2) Doba ��zen� stanoven� v odstavci 1 m��e b�t prodlou�ena v nezbytn�m rozsahu za ��elem dojet� do vhodn�ho m�sta k zaji�t�n� bezpe�n�ho vystoupen� osob nebo vylo�en� n�kladu. D�vody prodlou�en� stanoven� doby ��zen� je �idi� povinen uv�st v z�znamu o dob� ��zen� vozidla a bezpe�nostn�ch p�est�vk�ch.12)
(3) �len os�dky n�kladn�ho automobilu nebo autobusu mus� m�t
a) nep�etr�it� odpo�inek mezi dv�ma sm�nami nejm�n� 11 hodin a
b) nep�etr�it� odpo�inek v t�dnu nejm�n� 45 hodin.
(4) Nep�etr�it� odpo�inek mezi dv�ma sm�nami m��e b�t
a) zkr�cen a� na 9 hodin po sob� jdouc�ch nejv��e t�ikr�t v t�dnu za podm�nky, �e v n�sleduj�c�m t�dnu bude prodlou�en o dobu p�edchoz�ho zkr�cen�,
b) rozd�len na 2 nebo 3 ��sti ve dnech, v nich� nen� zkr�cen podle p�smena a) , p�i�em� mus� jedna ��st �init nejm�n� 8 hodin a nep�etr�it� odpo�inek mus� b�t prodlou�en z 11 hodin na nejm�n� 12 hodin.
(5) Zam�stnavatel je opr�vn�n nep�etr�it� odpo�inek v t�dnu zkr�tit a� na
a) 36 hodin, je-li �erp�n v obvykl�m m�st� odstaven� vozidla nebo v m�st� bydli�t�,
b) 24 hodin, je-li �erp�n mimo tato m�sta.
(6) Doba zkr�cen� nep�etr�it�ho odpo�inku v t�dnu mus� b�t nahrazena nejpozd�ji do 3 t�dn� od uplynut� t�dne, v n�m� byla doba nep�etr�it�ho odpo�inku zkr�cena. Doba nep�etr�it�ho odpo�inku poskytovan� jako n�hrada za zkr�cen� odpo�inek mus� navazovat na odpo�inek v d�lce nejm�n� 8 hodin, a pokud o to �idi� po��d�, mus� mu b�t poskytnuta v obvykl�m m�st� odstaven� vozidla nebo v m�st� bydli�t� �idi�e.
(7) Je-li ve vozidle v�ce ne� 1 �idi�, mus� m�t ka�d� z nich nep�etr�it� odpo�inek
a) mezi dv�ma sm�nami nejm�n� 8 hodin po sob� jdouc�ch b�hem 30 hodin,
b) v t�dnu alespo� 45 hodin po sob� jdouc�ch, p�i�em� tato doba m��e b�t zkr�cena a� na 36 hodin, je-li �erp�na v obvykl�m m�st� odstaven� vozidla nebo v m�st� bydli�t� �idi�e, a a� na 24 hodin, je-li �erp�na mimo tato m�sta.
Doba ��zen� mus� b�t po uplynut� 4,5 hodiny p�eru�ena bezpe�nostn� p�est�vkou13) v trv�n� nejm�n� 45 minut, nen�sleduje-li nep�etr�it� odpo�inek mezi dv�ma sm�nami nebo nep�etr�it� odpo�inek v t�dnu. Bezpe�nostn� p�est�vka m��e b�t rozd�lena do n�kolika p�est�vek v trv�n� nejm�n� 15 minut za�azen�ch do doby ��zen�.
HLAVA II ZAM�STNANEC �DR�BY POZEMN�CH KOMUNIKAC�
(1) Pro zam�stnance �dr�by pozemn�ch komunikac�, kter� je �lenem os�dky n�kladn�ho automobilu p�i zaji��ov�n� sj�zdnosti a sch�dnosti pozemn�ch komunikac�, plat� obdobn� � 3 a 4 , nen�-li d�le stanoveno jinak.
(2) Zam�stnavatel je povinen rozvrhnout pracovn� dobu tak, aby pracovn� doba zam�stnance �dr�by pozemn�ch komunikac� v jednotliv�ch t�dnech v zimn�m obdob� a p�i likvidaci d�sledk� pov�trnostn� situace14) nep�ekro�ila 60 hodin.
(3) Zam�stnanci �dr�by pozemn�ch komunikac� pracuj�c�mu letmo m��e zam�stnavatel na��dit n�stup na sm�nu nejpozd�ji p�ed skon�en�m p�edch�zej�c� sm�ny.
(4) Zam�stnavatel m��e v zimn�m obdob� nebo p�i likvidaci d�sledk� pov�trnostn� situace14) zkr�tit zam�stnanci �dr�by pozemn�ch komunikac� nep�etr�it� odpo�inek mezi dv�ma sm�nami a� na 6 hodin nebo, pokud byla p�edchoz� sm�na krat�� ne� 6 hodin, a� na dobu trv�n� t�to sm�ny, nejm�n� v�ak na dobu 3 hodin.
(5) Zam�stnavatel je povinen rozvrhnout v zimn�m obdob� nebo p�i likvidaci d�sledk� pov�trnostn� situace14) pracovn� dobu tak, aby zam�stnanec �dr�by pozemn�ch komunikac� m�l nep�etr�it� odpo�inek v t�dnu v trv�n� 32 hodin v obdob� 2 t�dn� po sob� jdouc�ch.
HLAVA III ZAM�STNANEC DR��N� DOPRAVY, ZAM�STNANEC HASI�SK� Z�CHRANN� SLU�BY A ZAM�STNANEC DR��N� PODNIKOV� OSTRAHY
(1) Zam�stnavatel je povinen rozvrhnout pracovn� dobu zam�stnance dr�n� dopravy na dr�ze celost�tn�, region�ln� a vle�ce tak, aby d�lka sm�ny �inila nejv��e 13 hodin. V p��pad�, �e sou��st� pracovn� doby je re�ijn� j�zda, m��e d�lka sm�ny �init nejv��e 15 hodin.
(2) D�lka sm�ny zam�stnance hasi�sk� z�chrann� slu�by na dr�ze celost�tn�, region�ln� a vle�ce m��e �init nejv��e 16 hodin.
(3) Do pracovn� doby zam�stnance dr�n� dopravy na dr�ze celost�tn�, region�ln� a vle�ce se zapo��t�v� doba re�ijn� j�zdy.
� 7 Nep�etr�it� odpo�inek mezi dv�ma sm�nami
(1) Zam�stnavatel je povinen rozvrhnout pracovn� dobu tak, aby zam�stnanec dr�n� dopravy na dr�ze celost�tn�, region�ln� a vle�ce m�l mezi koncem jedn� sm�ny a za��tkem n�sleduj�c� sm�ny nep�etr�it� odpo�inek mezi dv�ma sm�nami po dobu alespo� 11 hodin po sob� jdouc�ch b�hem 24 hodin, nen�-li d�le stanoveno jinak.
(2) Zam�stnanci dr�n� dopravy na dr�ze celost�tn�, region�ln� a vle�ce m��e b�t nep�etr�it� odpo�inek mezi dv�ma sm�nami zkr�cen a� na 6 hodin po sob� jdouc�ch b�hem 24 hodin. Pokud byla p�edchoz� sm�na krat�� ne� 6 hodin, m��e b�t nep�etr�it� odpo�inek mezi dv�ma sm�nami zkr�cen a� na 3 hodiny, jsou-li pro to v kolektivn� smlouv� ur�eny podm�nky, a za p�edpokladu, �e zam�stnavatel zajist� zam�stnanci mo�nost sp�nku na l��ku. Nep�etr�it� odpo�inek mezi dv�ma sm�nami m��e b�t zkr�cen za podm�nky, �e n�sleduj�c� odpo�inek bude prodlou�en o dobu zkr�cen� tohoto odpo�inku.
(3) P�ed sm�nou, jej� jedinou n�pln� je re�ijn� j�zda nebo �kolen� na��zen� zam�stnavatelem, nemus� zam�stnavatel odpo�inek podle odstavce 1 nebo 2 poskytnout.
Zam�stnavatel m��e dohodnout v kalend��n�m roce pracovn� pohotovost na pracovi�ti
a) se zam�stnancem hasi�sk� z�chrann� slu�by na dr�ze celost�tn�, region�ln� a vle�ce v rozsahu nejv��e 850 hodin,
b) se zam�stnancem dr�n� podnikov� ostrahy a se zam�stnancem dr�n� dopravy na dr�ze celost�tn�, region�ln� a vle�ce, kter� zabezpe�uje a obsluhuje dr�hu a organizuje dr�n� dopravu, v p��pad�, �e jde o odstra�ov�n� n�sledk� �iveln�ch ud�lost� nebo mimo��dn�ch ud�lost� v dr�n� doprav�, v rozsahu nejv��e 600 hodin.15)
� 9 Dovolen� na zotavenou za kalend��n� rok
Zam�stnavatel m��e poskytnout zam�stnanci v dr�n� doprav� s nerovnom�rn� rozvr�enou pracovn� dobou dovolenou v kalend��n�ch dnech.
HLAVA IV ZAM�STNANEC M�STSK� HROMADN� DOPRAVY
(1) Pro zam�stnance m�stsk� hromadn� dopravy plat� obdobn� � 3 , nen�-li d�le stanoveno jinak.
(2) Pr�m�rn� pracovn� doba zam�stnance s nep�etr�it�m pracovn�m re�imem, kter� ��d� nebo doprov�z� vozidlo, nesm� p�es�hnout v pr�b�hu 7 kalend��n�ch dn� po sob� jdouc�ch 40 hodin.
(3) Zam�stnanci m�stsk� hromadn� dopravy m��e zam�stnavatel po projedn�n� s p��slu�n�m odborov�m org�nem rozvrhnout pracovn� dobu tak, �e doba nep�etr�it�ho odpo�inku bude v r�mci 7 kalend��n�ch dn� po sob� jdouc�ch nejm�n� 24 hodin a za obdob� 3 kalend��n�ch t�dn� po sob� jdouc�ch nejm�n� 105 hodin.
(4) Zam�stnavatel je povinen zajistit, aby doba ��zen� zam�stnance m�stsk� hromadn� dopravy byla nejd�le po 4 hodin�ch ��zen� p�eru�ena bezpe�nostn� p�est�vkou13) v trv�n� nejm�n� 30 minut, nen�sleduje-li nep�etr�it� odpo�inek mezi dv�ma sm�nami nebo nep�etr�it� odpo�inek v t�dnu. Tato p�est�vka m��e b�t rozd�lena do n�kolika p�est�vek v trv�n� nejm�n� 10 minut.
(1) Sm�na zam�stnance m�stsk� hromadn� dopravy zaji��uj�c�ho �dr�bu dr�hy speci�ln�16) v no�n� dob� m��e �init nejv��e 10 hodin v r�mci 24 hodin po sob� jdouc�ch.
(2) Zam�stnavatel m��e se zam�stnancem v m�stsk� hromadn� doprav� na dr�ze speci�ln�16) dohodnout pracovn� pohotovost na pracovi�ti v rozsahu nejv��e 600 hodin v kalend��n�m roce.
(3) Zam�stnavatel je povinen rozvrhnout zam�stnanci hasi�sk� z�chrann� slu�by na dr�ze speci�ln�16) pracovn� dobu tak, aby d�lka sm�ny �inila nejv��e 16 hodin.
HLAVA V �LEN POS�DKY LETADLA, ZAM�STNANEC ZAJI��UJ�C� PROVOZOV�N� LETI�T� A ZAM�STNANEC Z�CHRANN� A HASI�SK� SLU�BY NA LETI�TI
(1) Zam�stnavatel je povinen rozvrhnout pracovn� dobu tak, aby d�lka sm�ny
a) �lena z�kladn� pos�dky letadla �inila nejv��e 14 hodin,
b) �lena zes�len� pos�dky letadla �inila nejv��e 16 hodin,
c) �lena zdvojen� pos�dky letadla �inila nejv��e 18 hodin,
d) zam�stnance zaji��uj�c�ho provozov�n� leti�t� a zam�stnance z�chrann� a hasi�sk� slu�by na leti�ti �inila nejv��e 16 hodin.
(2) D�lku pracovn� sm�ny stanovenou v odstavci 1 p�sm. a) , b) a c) lze prodlou�it, je-li to v d�sledku okolnost�, kter� nastanou po zah�jen� sm�ny, nezbytn� pro bezpe�n� dokon�en� letu.
(3) Pracovn� doba �lena pos�dky letadla nesm� p�es�hnout v pr�b�hu 7 kalend��n�ch dn� po sob� jdouc�ch 60 hodin, v pr�b�hu 28 kalend��n�ch dn� po sob� jdouc�ch 200 hodin a v pr�b�hu 12 kalend��n�ch m�s�c� po sob� jdouc�ch 2000 hodin. V obdob� 12 kalend��n�ch m�s�c� po sob� jdouc�ch nesm� doba letov�ch hodin p�es�hnout 900 hodin.
(4) Zam�stnavatel je povinen vypracovat p�semn� rozvrh stanoven� t�denn� pracovn� doby na ka�d� kalend��n� m�s�c obdob� sjednan�ho v kolektivn� smlouv� pro nerovnom�rn� rozvr�enou pracovn� dobu a sezn�mit s n�m zam�stnance uveden�ho v � 1 odst. 3 p�sm. g) nejpozd�ji 10 dn� p�ed za��tkem n�sleduj�c�ho kalend��n�ho m�s�ce, v n�m� je pracovn� doba nerovnom�rn� rozvr�ena, pokud se nedohodne se zam�stnancem jinak.
(1) Zam�stnavatel je povinen rozvrhnout pracovn� dobu �lenu pos�dky letadla tak, aby m�l mezi koncem jedn� sm�ny a za��tkem n�sleduj�c� sm�ny nep�etr�it� odpo�inek po dobu alespo� 11 hodin po sob� jdouc�ch v pr�b�hu 24 hodin.
(2) �lenu pos�dky letadla m��e b�t odpo�inek stanoven� podle odstavce 1 zkr�cen a� na 9 hodin za podm�nky, �e zam�stnavatel zajist� tomuto �lenu pos�dky mo�nost sp�nku na l��ku po dobu nejm�n� 8 hodin a n�sleduj�c� odpo�inek mezi dv�ma sm�nami bude o dobu p�edchoz�ho zkr�cen� prodlou�en.
(3) Zam�stnavatel je povinen rozvrhnout pracovn� dobu �lena pos�dky letadla tak, aby doba nep�etr�it�ho odpo�inku b�hem 7 kalend��n�ch dn� po sob� jdouc�ch �inila nejm�n� 36 hodin nebo b�hem 10 kalend��n�ch dn� po sob� jdouc�ch �inila nejm�n� 60 hodin, p�i�em� v obdob� kalend��n�ho m�s�ce mus� doba nep�etr�it�ho odpo�inku �init nejm�n� 7 kalend��n�ch dn�, v obdob� kalend��n�ho �tvrtlet� nejm�n� 24 kalend��n�ch dn� a v obdob� kalend��n�ho roku nejm�n� 96 kalend��n�ch dn�. Nep�etr�it� odpo�inek mus� jednou v obdob� kalend��n�ho m�s�ce p�ipadat na sobotu a ned�li.
(1) Zam�stnavatel m��e s �lenem pos�dky letadla dohodnout pracovn� pohotovost mimo �zem� �esk� republiky v m�st�, kde mu zajistil ubytov�n�, v rozsahu nejv��e 12 hodin po sob� jdouc�ch b�hem 24 hodin a nejv��e 72 hodin v obdob� 28 dn� po sob� jdouc�ch. Dohodnut� rozsah pracovn� pohotovosti nesm� p�es�hnout 400 hodin v kalend��n�m roce.
(2) Zam�stnavatel m��e dohodnout se zam�stnancem z�chrann� a hasi�sk� slu�by na leti�ti pracovn� pohotovost na pracovi�ti v rozsahu nejv��e 850 hodin v kalend��n�m roce.
HLAVA VI �LEN POS�DKY PLAVIDLA A ZAM�STNANEC OBSLUHUJ�C� PLAVIDLO V P��STAVU
Zam�stnavatel je povinen rozvrhnout pracovn� dobu tak, aby d�lka sm�ny �lena pos�dky plavidla �inila nejv��e 14 hodin.
(1) Zam�stnavatel je povinen rozvrhnout pracovn� dobu tak, aby �len pos�dky plavidla m�l mezi koncem jedn� sm�ny a za��tkem n�sleduj�c� sm�ny nep�etr�it� odpo�inek po dobu alespo� 6 hodin po sob� jdouc�ch b�hem 24 hodin, za podm�nky, �e celkov� doba odpo�inku �lena pos�dky plavidla bude b�hem 24 hodin �init nejm�n� 10 hodin.
(2) Zam�stnavatel je povinen rozvrhnout pracovn� dobu tak, aby �len pos�dky plavidla m�l nep�etr�it� odpo�inek nejd�le po 9 t�dnech v trv�n� alespo� 35 hodin za ka�d� odpracovan� t�den.
Zam�stnavatel m��e s �lenem pos�dky plavidla a zam�stnancem obsluhuj�c�m plavidlo v p��stavu dohodnout pracovn� pohotovost na pracovi�ti v rozsahu nejv��e 600 hodin v kalend��n�m roce.
��ST T�ET� USTANOVEN� SPOLE�N� A Z�V�RE�N�
(1) Doba zam�stnavatelem na��zen� l�ka�sk� prohl�dky je u zam�stnance v doprav� uveden�ho v � 1 odst. 3 v�konem pr�ce, za kter� mu p��slu�� mzda.
(2) Jde-li o pr�ce, kter� nemohou b�t p�eru�eny, mus� b�t zam�stnanci v doprav� uveden�mu v � 1 odst. 3 i bez p�eru�en� provozu nebo pr�ce zaji�t�na p�im��en� doba pro oddech a j�dlo; tato doba se zapo��t�v� do pracovn� doby.
Tento z�kon nab�v� ��innosti dnem 1. ledna 2002.
Klaus v.r.
Havel v.r.
Zeman v.r.
1) Nap��klad �ivnostensk� z�kon, z�kon �. 111/1994 Sb., o silni�n� doprav�, ve zn�n� pozd�j��ch p�edpis�, z�kon �. 266/1994 Sb., o drah�ch ve zn�n� pozd�j��ch p�edpis�, z�kon �. 114/1995 Sb., o vnitrozemsk� plavb�, ve zn�n� pozd�j��ch p�edpis�, z�kon �. 49/1997 Sb., o civiln�m letectv� a o zm�n� a dopln�n� z�kona �. 455/1991 Sb., o �ivnostensk�m podnik�n� (�ivnostensk� z�kon), ve zn�n� pozd�j��ch p�edpis�, z�kon �. 13/1997 Sb., o pozemn�ch komunikac�ch, ve zn�n� pozd�j��ch p�edpis�.
2) Z�kon �. 56/2001 Sb., o podm�nk�ch provozu vozidel na pozemn�ch komunikac�ch a o zm�n� z�kona �. 168/1999 Sb., o poji�t�n� odpov�dnosti za �kodu zp�sobenou provozem vozidla a o zm�n� n�kter�ch souvisej�c�ch z�kon� (z�kon o poji�t�n� odpov�dnosti z provozu vozidla), ve zn�n� z�kona �. 307/1999 Sb.
4) � 3 odst. 1 p�sm. a), b) a c) z�kona �. 266/1994 Sb.
5) � 3 odst. 1 p�sm. a), b), c)a d) z�kona �. 266/1994 Sb., ve zn�n� z�kona �. 23/2000 Sb.
6) � 2 p�sm. c) vyhl�ky �. 175/2000 Sb. , o p�epravn�m ��du pro ve�ejnou dr�n� a silni�n� osobn� dopravu.
7) � 18 odst. 1 z�kona �. 49/1997 Sb.
10) � 1 odst. 1 p�sm. a) z�kona �. 266/1994 Sb.
� 3 odst. 1 p�sm. d) z�kona �. 266/1994 Sb., ve zn�n� z�kona �. 23/2000 Sb.
12) � 3 odst. 3 z�kona �. 111/1994 Sb., ve zn�n� z�kona �. 304/1997 Sb. a z�kona �. 150/2000 Sb.
13) � 134e odst. 1 p�sm. a) z�kon�ku pr�ce .
14) � 26 odst. 5 z�kona �. 13/1997 Sb.
15) � 49 z�kona �. 266/1994 Sb., ve zn�n� z�kona �. 23/2000 Sb.
16) � 3 odst. 1 p�sm. d) z�kona �. 266/1994 Sb., ve zn�n� z�kona �. 23/2000 Sb.